Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




tisdag 17 augusti 2010

Mei Tai


Att sy Mei Tais, asiatiska fyrkantsselar, är bland det roligaste jag vet eftersom de är så otroligt praktiska. Jag gillar saker som går att använda:-) Att bära sitt barn i en mei tai är ungefär tusen gånger bekvämare än i en Baby Björn, både för barn och bärare.

Denna MT är sydd av Lenda från IKEA som färgats svart. Framsidan är ett lite kraftigare bomullstyg från Ohlssons. Jag försökte mig på att sy dit ett huvudstöd och det blev rätt bra, även om funktionen mer blev som en huva. Det funkar det med.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt fin, huvudstödet ser praktiskt ut! Nyfiken på hur det ser ut "uppvikt" :)
    Anna

    SvaraRadera