Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




onsdag 12 oktober 2011

Medaljongklänning

Det har varit tyst här ett tag och det beror inte på bristande inspiration. Snarare brist på tid. Att jobba och ta hand om tre barn tar tid och det tog ett tag att få flyt på det hela. Nu somnar jag inte längre med barnen vid åtta utan orkar ta fram maskinerna en stund.

Först ut är den här klänningen, sydd i ett kraftigt bomullstyg fyndat på Tradera. Helt oanvänt och perfekt för ändamålet. Jag har ju sytt den här modellen förut men då i betydligt tunnare tyger. Det här var mycket bättre för kjolen fick mer form.
Här syns tygets struktur


Här är mönstret
Himla kul var det att sy den och jag hoppas verkligen jag kan klämma in lite mer sytid den närmsta tiden för jag har huvudet fullt av ideer och skåpet fullt av tyg.

2 kommentarer:

  1. Hej så roligt att jag hittat hit till din blogg! Jag har din fina orangea meitai med svart fåglar på hemma hos mig. Den är sååå fin och välsydd! Däremot har jag nog insett att meitais inte egentligen är min grej, utan föredrar vävda långsjalar, så den kommer snart att få vandra vidare till någon annan. Men jag vill bara få passa på att säga att jag smygkikat lite här i bloggen, och ser att du ju verkar vara helt fenomenalt duktig på att både sy och designa. /Supermamman på sb.

    SvaraRadera