Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




söndag 2 januari 2011

Min första väska

G tog de stora barnen på bio och egentligen borde jag ha städat men att sy är ju så mycket roligare. Dammråttorna förtjänar väl också att leva? I alla fall så blev det en väska. Jag har länge funderat på att sy en axelremsväska och nu var det dags. Tanken var att få plats med matlådan, en pocketbok och plånboken. En jobbväska helt enkelt. Jag använde en större bok som mall och axelremmens bredd fick bli väskans sidor.

Yttertyget är svart twill från Ohlssons som jag egentligen ville sy en sele av men eftersom det var för stretchigt så fick det bli väska istället. Fodret är ett tunt bomullstyg förstärkt med tjockt vliseline för att göra det hela lite stadigare. Blomman klippte jag ut på fri hand och sydde fast med dekorsöm. Bokstaven skrev jag först ut på papper och gjorde en mall av. Även den fastsydd med dekorsöm. Väskan stängs med kardborrband.


Den var superkul att sy och jag har lärt mig massor. Det blev en del sprättande innan jag kom på hur jag skulle montera fodret men nu vet jag. Vi får se om det blir fler. Kanske vill barnen ha varsin väska med egendesignad applikation?

3 kommentarer:

  1. Superfin väska! Jättesnygga färger ihop och tyget med prickar är så att säga pricken över i:et!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Tyvärr hänger den här oanvänd eftersom jag inte börjat jobba än och när jag väl gör det hoppas jag vara klar emd nästa väskprojekt. Du kanske vill ta över den här? Jag menar, bokstaven passar ju oss båda...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Tusen tack Mia! Väskan är verkligen jättefin i verkligheten! Gillar den breda axelremmen, det gör att väskan hänger bra på axeln. Jättekul med en ny väska!
    Kram Monica

    SvaraRadera