Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




söndag 15 maj 2011

Skötväska till ny kusin

Äntligen har jag återfått lite av skaparlusten. Det har varit så mycket annat runtomkring att syendet fått stå tillbaka men nu har jag både tid och lust så då hoppas jag att det blir lite fler alster att visa upp.

Barnen har fått en ny kusin och kusinen önskade sig en väska att ha sina blöjor i när han är på resande fot. Klart han skulle få det. En rolig utmaning som gav mersmak. Det blir definitivt fler väskor här för det var superkul att fundera ut hur jag skulle lösa det symässiga för att få väskan så praktisk och snygg som möjligt. En hel del sprättande blev det innan jag blev något sånär nöjd. Nästa gång skippar jag kantbandet för även om det är effektfullt och kul så var det nästan omöjligt att få det snyggt. Hoppas mottagaren inte är alltför kräsen:-)

Yttertyget är mörkblå, smalspårig manchester förstärkt med Ultra stable. Fodret är bomullsväv som jag också stärkte med ultra stable. Nästa väska ska jag nog fodra med volymmellanlägg också för att få ännu mer stabilitet. I botten av väskan, mellan foder och yttertyg har jag lagt en kartongbit för att den ska stå stadigt. kanske inte det mest praktiska om man vill tvätta den men det var den bästa lösningen jag kunde hitta för att få en stadig botten.
Baksidan på axelbandet
  
Fodret kommer från Stoff och stil
Mobilficka, nyckelhållare och ficka med dragkedja
Blöjfickor med resår
Fästanordning för axelbandet.
Jag la dubbelvikt snedslå mellan foder och yttertyg för en kul effekt.
Applikationen i närbild

3 kommentarer:

  1. Vilken läcker väska! Kusinen kommer att bli stolt över att ha sina blöjor där! :)
    Du har en sådan otrolig känsla för färg- och mönstermix. Älskar verkligen fodertyget som är läckert ihop med det gula i blomman och pyntdetaljerna. Sedan fickorna med resår och nyckeltampen = de Luxe!
    Kul att du fått tillbaka sylusten. Jag tror att allt skapande går i vågor. Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Wow, jättesnygg och välsydd.

    SvaraRadera
  3. Helt enkelt underbar skapelse.... Det är nästan så att jag längtar efter barn i blöjåldern så jag kan få ha en likadan väska... men jag har en ide´, kanske du kan sy mig en formad väska som passar i cykelkorgen, med fina fack och sånt... tål och tänka på... kram J

    SvaraRadera