Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




tisdag 14 juni 2011

Min egna snurrkjol

Jag blev så kär i snurrkjolen från Rino att jag ville ha fler. Eftersom jag inte hade några runda dukar på lager fick jag leta mönster. Jag hittade ett hos Gekko som var superenkelt och det blev bra tycker jag. Tyget var lite för tunt och stod inte ut på det sätt jag gillar, men resultatet blev helt ok. Det blev lite bättre när kantbanden kom på för de gav lite stadga. Nästa gång blir det i ett styvare tyg och mindre klockning. Skön och somrig är den i alla fall. Tror nog att tjejerna kommer att få var sin också.
Närbild på tyg och kantband
In action

Tyg: Tunt vävt bomullstyg från Ohlssons. Mudd från Stoff och stil och kantband från Bibbis

Mönster: Från Gekko. Funkar till barn och vuxna och både på vävt och stretchigt tyg. Superbra!

3 kommentarer:

  1. Superfint tyg! Den blev ju jättebra!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. snygg, kul att den gav mersmak!
    Testa halvcirkelkjol också! Då behöver du inget mönster och det blir toppenfint tycker jag.

    SvaraRadera