Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




fredag 11 februari 2011

Inte riktigt som jag tänkt mig

Jag hittade ett mönster i Burda 12/2009 som jag gillade. En väldigt enkel, rak tunika med raglanärm och slits i sidan och knyt längst ned. Modellen var bra men jag ville inte ha slits och inte knyt och inte ville jag sy den av genomskinlig georgette heller. Däremot tänkte jag att det borde funka att använda vävt bomullstyg och sätta mudd i hals, ärmar och längst ned. Vad jag däremot inte tänkte var att slitsen kanske hade en funktion... Med andra ord är min rumpa en aaaaning bredare än midjan, vilket gjorde att den blev konstigt tajt längst ned. Den funkar men nöjd är jag inte. Har stora planer på att ändra den så att den passar min smak bättre. Fortsättning följer alltså...

Både tyg och mudd kommer från Stoff och Stil.

1 kommentar:

  1. Learning by doing, ett oslagbart sätt att lära sig på! Jättesött tyg, har du skickat efter det?
    Kram Monica

    SvaraRadera