Välkommen till Freezer


En glad amatör, det är jag det. Älskar att sy och pyssla. Ibland blir det riktigt bra och ibland inte så bra, men jag är lika glad för det. För det mesta i alla fall.

Det här är mitt sätt att dokumentera mina alster och samla allt på samma ställe.

Lämna gärna en kommentar så att jag ser att du varit här.




söndag 27 februari 2011

Syskonmatchning

En liten kusin har fyllt år och jag vågade mig på att sy en singoallaklänning till henne och hennes storasyster. Födelsedagsbarnet i fråga var väl inte sådär jätteentausiastisk men hennes mamma och pappa verkade nöjda. Ska bli kul att se klänningarna in action i sommar.

Mönstret är min egen version av Meedoms raglantröja. Det lila tyget kommer från Ohlssons stuvar och det rutiga från Stoff och stil. Den med rosa band i stl 92 och den andra i stl 86.

2 kommentarer:

  1. Jättefina klänningar. Ang. tossorna jag sytt, så är de bara snabbprovade på Susies minsta...så tyvärr vet jag inte hur de sitter ännu! Men de är lättsydda, så det är väl värt att prova...

    SvaraRadera
  2. Oj vad gulligt! Du får nog öppna affär snart!

    SvaraRadera